• SK
  • EN
  • BLOG

    E-mail Restart: Aký bol 3. ročník najväčšej konferencie o e-mailingu a automatizácii?

    Pokračujte nižšie

    “Nový rok, nové príležitosti”. V januári prebehol E-mail Restart, ktorý spáchala digitálna agentúra Taste v dychberúcom kine Lucerna a my sme boli pritom. Na jednom mieste sa stretlo množstvo expertov z brandže. Predstavili nové trendy a predali praktické tipy priamo na príkladoch z praxe. Tu je prehľad najzaujímavejších prednášok a tém, ktoré nás zaujali.

    AI revolúcia v e-mail marketingu?

    Celodennú konferenciu odštartoval Lukáš Balek z agentúry Taste odpovedaním na  otázky:  „Akú rolu zohráva AI v e-mail marketingu? Prečo je adaptácia kľúčová? Na koľko % sa využíva AI v bežných a automatizovaných kampaniach?” 

    Výsledky kvantitatívnemu prieskumu ukázali, že umelá inteligencia momentálne dominuje v obsahu bežných a automatizovaných kampaní. 

    Lukáš predstavil program konferencie a vysvetlil koncept základnej, strednej a vysokej školy e-mailingu, v ktorom sa niesol celý E-mail Restart.

    Performance vs. content 

    O svoje skúsenosti s e-mailovou stratégiou sa podelil CMO Petr Miklík z Grizzly.cz. Inšpiratívnou prednáškou postavenou na dátach prezradil hlavné KPI’s, ako reagujú zákazníci na performance vs. content kampane v závislosti od trhu a ako im 3 automatizácie generujú až 54% tržieb

    Zdôraznil, aké dôležité je budovanie vzťahu so zákazníkmi bez využitia AI. Petr nevynechal ani druhú stranu mince. V závere sa podelil o fuckupy a výzvy, ktorým čelili v minulom roku.

    Koniec E-mail Restartu?

    Pomerne kontroverznou otázkou začal “strednú školu e-mailingu” Ondrej Kužílek z @webscale. Ondrej nás previedol jednoduchou príručkou zloženou z 3 kapitol:

    1. kapitola  Poučky zo základky” a 3 pravidlá, ktorými treba začať:

    a) marketingový mix

    b) STDC framework

    c) brand-building

    1. kapitola  „Neboj sa šéfa a začni”:

     a) úvodné nastavenia (nástroje, doručiteľnosť a integrácia dát, legislatíva)

     b) obsah (značka, dizajn šablóny, wording) 

     c) nekonečno automatizácií (budovanie vzťahu, budovanie obratu)

    1. kapitola  Nič nerob, nohy na stôl a popros si o zvýšenie platu”:

    a) dáta 

    b) optimalizácia 

    c) vyhodnocovanie 

    Stačí sa riadiť základným pravidlami a za mesiac sú prvé výsledky na svete. 

    „Hlúpa rozosielka nemusí byť hlúpa” 

     „E-mailing nám dáva pomocou dát a automatizácie možnosti ako zákazníkovi ukázať jeho nové čítanie, ešte pred dátumom expirácie,” zaznelo od marketingového riaditeľa z Knihy Dobrovský, Adama Pýchu. Kníhkupectvo ročne vydá viac ako 15000 knižných noviniek, preto je nevyhnutná základná segmentácia zákazníkov podľa preferovaných jazykových mutácií, žánrov a autorov.
    Knihy Dobrovský majú nasadených takmer 50 automatických scenárov, s ktorými dokážu ušetriť čas. Čo s ušetreným časom? Adam ho odporúča investovať do komunikácie a hlbšieho spoznávania zákazníkov. Dalo by sa očakávať, že personalizovaná rozosielka bude úspešnejšia. Opak je pravdou. Preto skúšajte, testujte a vyhodnocujte.

    Tvorcom diela môže byť len človek, nie AI

    Zakladateľka Legitas.cz Petra Soukopová nám otvorila oči z pohľadu legislatívy. Venovala sa príležitostiam, ale aj hrozbám a odvrátenej stránke AI. Poukázala na nepredvídateľnost vývoja a obrovský vplyv na výstupy, ktoré AI generuje. Úzko s tým súvisia aj miliardové spory o vstupné dáta, ktorým čelí viacero firiem. Napríklad spor medzi Getty Images a Stability AI. 

    Petra vyzdvihla aké je dôležité preštudovať si podmienky používania AI programov. Vedeli ste, že sa často nemôžu využívať na komerčné účely, že tvorcom diela môže byť len človek, nie AI alebo že je vašou povinnosťou spotrebiteľovi povedať pravdu, že si nepíše s človekom, ale AI (chatbotom)? Dajte si na to bacha.

    Zlaté pravidlo neexistuje, hypotézy áno

    Optimalizácia automatických kampaní. Kde začať a prečo? Patrik Votoček z Ecomailu  ilustroval optimalizáciu prostredníctvom A/B testingu na case studies klientov Yoggies.cz a České ghíčko.

    Patrikova prednáška bola zameraná na to, aké dôležité je v prvej fáze spustiť automatizáciu, určiť si ciele a hlavné KPI po spustení testingu. Druhá fáza sa odvíja od stanovenia cieľov a definovania KPI. 

    A čo sme si z prednášky odniesli? Netestujte všetko naraz a nezabúdajte, to, že niečo funguje u jedného klienta, nemusí fungovať u druhého.

    Čo dokáže e-mailový HACKATHON?

    Petr Matoušek z agentúry Promogen predstavil plán e-mailingového maratónu, tzv. Hackathon pre lifestylovú značku Freshlabels. Hlavným cieľom bolo rýchlou a efektívnou cestou dostať k zákazníkovi personalizované produkty v správny čas. 
    K realizácii bolo potrebné obohatiť feed s tovarom (tagy), dátový feed pre každú automatizáciu (spracovať a naservírovať dáta do automatizácie)  a podať nadštandardný výkon. A výsledok? + 150 click rate 😲

    Pokiaľ ste sa dostali až sem, tak úplne všetky prednášky nájdete na webe E-mail Restartu. Tak čo, vidíme sa na ďalšom E-mail Restarte?

    DOSTÁVAJ NOVINKY A PRÍPADOVÉ ŠTÚDIE

    ODOBERAJ NEWSLETTER

    POTREBUJETE SPRIEVODCU V ONLINE SVETE?

    ZAČNIME SPOLU TVORIŤ

    LÁKA VÁS FREELANCING?

    FREELANCUJE S NAMI UŽ OD ZAJTRA

    Zarábame online, žijeme offline.
    Kontaktné údaje
    Letná 56/49, 052 01
    Spišská Nová Ves
    ahoj@targetovo.sk
    +421 950 880 198
    ads@targetovo.sk
    IČO: 51059207
    DIČ: 2120576623
    Newsletter
    Odoberaj náš newsletter
    Targetovo s.r.o © 2024 - všetky práva vyhradené | Obchodné podmienky
    Certifikovaní partneri
    ahoj@targetovo.sk
    +421 950 880 198
    Spišská Nová Ves
    Letná 56/49, 052 01
    Slovensko