Uvažujete nad posielaním newslettra, ale neviete kde začať? Lámete si hlavu nad otázkami: „Ako často posielať newsletter alebo ako získať pozornosť zákazníka?” Prinášame návod so 6 praktickými tipmi, čo by mal obsahovať úspešný newsletter.
Vedeli ste, že newslettre zažívajú renesanciu? Majú väčší potenciál ako si dokážete predstaviť.
Tu je 6 dôvodov, prečo posielať newsletter:
Aby bol váš newsletter úspešný a zaujal čitateľov, je potrebné venovať pozornosť niektorým kľúčovým faktorom. Tu je sedem hintov, ako vytvoriť atraktívny newsletter:
Zamerajte sa na predmet newslettra. Ten rozhoduje o tom, či ho váš zákazník otvorí alebo nie. Môžete mať akýkoľvek dobrý obsah newslettera, ale pri podcenení predmetu prichádzate o mieru otvorenia, rozkliknutia a následne nákupy.
Skúste šetriť znakmi v predmete e-mailu a vyhnite sa dlhým frázam. Buďte trefný a nezabudnite na emoji. Osvedčilo sa nám, že zákazníci najčastejšie reagujú na akciové, limitované a časovo obmedzené ponuky. Vďaka nim si zvýšite tržby a počet nákupov.
Ľudia sú prirodzene zvedaví. Vytvorte jeden predmet formou otázky, druhý bez nej a zistite pomocou A/B testingu čo funguje na vašich zákazníkov. Testovanie je pri e-mailingu nevyhnutné.
Stále je to o tom istom. Motivovať zákazníka k dosiahnutiu požadovanej akcie. Dajte si záležať na texte. Prispôsobte ho cieľovej skupine a buďte autentickí. Krátkym, výstižným textom určite zaujmete a čítateľ sa v záplave informácii nestratí. Zvýraznite boldom či farebne odlíšte dôležité časti, kľúčové slová či prelinky.
Čo by to bol za newsletter bez Call to action prvkov? Zákazníkovi musíte dať vždy jasne najavo čo má urobiť a dať mu konkrétny dôvod. Práve pomocou CTA dosiahnete požadovanú akciu.
Ktoré CTA prvky fungujú nám? Najčastejšie využívame CTA formou tlačidiel s naliehavosťou a zvedavosťou. Napríklad „To musím stihnúť, Nakúpte teraz, Chcem vedieť viac alebo Objav celú ponuku a pod.” Nebojte sa CTA prvok použiť v newsletteri viackrát.
Kedy je ten správny čas na posielanie newslettra? Je lepšie posielať newsletter začiatkom týždňa, koncom príp. počas víkendu? Pravdou je, že neexistuje nejaké univerzálne pravidlo a presne definovaný timing.
Sme presvedčení, že sa dni a časy líšia v závislosti od zákazníckych skupín. U každého klienta funguje niečo iné. U jedného rozosielanie v pondelok či utorok, u iného vo štvrtok a v piatok. Opäť je všetko o testovaní a následnom plánovaní. Nechajte čísla hovoriť za vaše rozosielky 😊
Ste v e-mailingu úplný začiatočník alebo vám jednoducho newslettre, ktoré vytvárate neprinášajú výnosy? Čítajte ďalej. Tento hint sa vám bude hodiť.
Ak nás e-mailing naučil jednu vec, tak je to práve A/B testing. Nerozmýšlajte zbytočne nad tým, čo chcú zákazníci, ale zistite to. Určite si cieľ A/B testingu a držte sa ho. Pre relevantné výsledky je dôležité testovať vždy len jeden parameter.
Vyskúšajte si otestovať napríklad predmet e-mailu, grafiku alebo zistite, či zákazníci klikajú skôr na obsahový či produktový newsletter. Či k vám zákazníci chodia pre inšpiráciu alebo pre objavenie produktových noviniek. Možno vás výsledok prekvapí.
Vytvorili ste newsletter a už ho potrebujete len pustiť do sveta? Nezabudnite ho pred naplánovaním dôkladne skontrolovať. Začnite jazykovou korektúrou predmetu, textu v newslettri a textu v grafike, aby nevznikli zbytočné preklepy. Skontrolujte funkčnosť a správnosť prelinkov, aby neodkazovali napríklad na predošlú kampaň.
V prípade produktového newslettra aktualizujte ceny. V poslednom kroku si overte funkčnosť odkazu na odhlásenie z newslettra.
Vytváranie čitateľného newsletteru nie je len o zasielaní informácií, ale o budovaní vzťahu so zákazníkmi. S týmito 6 tipmi máte v rukách základ pre vytvorenie úspešného newsletteru, ktorý priláka a udrží pozornosť vašich odberateľov. Nezabudnite testovať, optimalizovať a vyhodnocovať newslettre.