Tento rok sa konal VIII. ročník najväčšej súťaže digitálneho marketingu na Slovensku – DIGITAL PIE. Priniesol rekordné čísla v počte prihlásených prác a ocenení. V kategórii Performance porota udelila až 23 shortlistov z celkového počtu 123. Naša kampaň pre Valachshop sa im páčila natoľko, že sme sa v kategórii Performance a podkategórii Campaign prebojovali na 2. miesto 🎉
Ako sa nám to podarilo?
V lete 2023 mal Valachshop problém s cash flowom. Oslovili sme dodávateľov a výrobcov s ponukovým listom zahŕňajúcim 3 úrovne partnerstiev na propagáciu ich produktov. Klient bol spočiatku skeptický a neveril našej marketingovej stratégii. Všetko sa zmenilo vo chvíli, keď sa nám podarilo získať až 70% marketingového budgetu od 12 partnerov. A mohli sme sa pustiť do tvorby kampane “Malý Valach vo Veľkom svete”.
Potvrdilo sa nám, že storytelling môže byť výkonný, keď sa robí dobre. Na získanie zákazníkov a budovanie dôvery sme stavili na autentickosť. Tvárou kampane sa stal majiteľ Valachshopu a zhostil sa úlohy “Malého Valacha”. Pri tvorbe kreatívy sme sa inšpirovali slovenským národným hrdinom Jankom Hraškom, ktorý nebol o nič väčší ako hrášok. Vytvorili sme personu malého Valacha v podobe miniatúr ako “valachuje” a objavuje možnosti reálneho sveta.
Začali sme komunikovať príbehy prostredníctvom desiatok vtipných kreatív. Napríklad Malý Valach jazdil na kure (odprezentovali sme firmu Expres Menu), lovil darčekové poukážky na kaprovi alebo sa pomohol zbaviť plesní na nohách viac ako 100 zákazníkom (odprezentovali sme firmu Green Idea).
Kreatívy sme boostovali, aby vás mohli zasiahnuť na Heuréke, Facebooku, Instagrame, Pintereste alebo sai objavili vo vašej e-mailovej schránke formou newslettrov.
Prostredníctvom brand kampane sme oslovili viac ako 2,2 milióna užívateľov. Valachshop dosiahol v priebehu kampane PNO v hodnote 3,1%. Nebolo to len o Valachshope, ale aj o spolupráci s partnermi. Dopyt sa navýšil a odber ich produktov počas kampane vyrástol priemerne o 104%. Táto brand kampaň je príkladom toho, že aj s malým rozpočtom sa dajú vytvoriť kvalitné veci a naplniť požadované ciele.
Napriek pozitívnym ohlasom a reakciám sme sa rozhodli zapojiť do súťaže Digital PIE v kategórií Performance. Chceli sme ukázať, že aj malá agentúra na východe Slovenska dokáže konkurovať tým bratislavským.
Do uzavretia registrácie sme mali len pár týždňov. Zhodli sme sa, že výzvy máme radi a pustili sme sa do prípravy scenára. Hlavným cieľom bolo odprezentovať kampaň prostredníctvom videa s ohľadom na výkon. Jednou z podmienok súťaže bolo jasne zadefinovať merateľné ciele a preukázať ich výsledkami.
V podkategórii Campaign porota prihliadala na voľbu stratégie, využitie postupov, nástrojov a formátov, ale aj využitie analytických dát na dosiahnutie cieľov čo najefektívnejším spôsobom.
Nedočkavo sme čakali na vyhodnotenie a objavili sme sa medzi TOP 23 shortlistami z celkového počtu 123. To znamenalo len jediné. Ide sa na slávnostný galavečer do Bratislavy a možno sa ujde koláčik aj nám 🙂
Na galavečere v Divadle P. O. Hviezdoslava sa rozdalo až 90 ocenení. Víťazné agentúry získali zlaté, strieborné, bronzové koláčiky, špeciálne ocenenia a porota udelila aj Digital PIE Agency 2024. Medzi víťazmi strieborného koláčika sme sa ocitli s kampaňou “Malý Valach vo veľkom svete”.
Podarilo sa nám poraziť tvrdú konkurenciu a oveľa väčšie agentúry z Bratislavy. Prekonali sme napríklad Tatra Banku, Dôveru zdravotnú poisťovňu či Dr. Max. Výhru sme oslavovali do skorých ranných hodín na afterpárty v Alchymistovi. Je to pre nás veľký úspech a tešíme sa na Digital PIE opäť o rok.
Ak chcete dobrý performance, nebojte sa nás pozvať do Tendru. Radi vás prekvapíme. Stačí, keď nám dáte o sebe vedieť.